Sayfa Görseli

Hikayemiz

KİLOMETRE TAŞLARI

1952

  • Perakende sektöründe ticaret hayatına başlangıç

1965

  • İstanbul Eminönü’nde küçük bir peynir dükkânı ile peynir sektörüne ilk adım

1989

  • İstanbul Rami’de peynir toptancılığına geçişle büyüme yolunda önemli bir adım

1992

  • Kastamonu’da ilk üretim faaliyetleri

1997

  • Antalya Organize Sanayi’nde 9000m² kapalı alanda kurulu entegre süt ürünleri tesisine iştirak

2004

  • Uşak Organize Sanayi’nde son teknolojiye dayalı fabrika açılışı

2005

  • ISO 9001:2000 belgesi

2007

  • Uşak tesislerinde modernizasyon ve kapasite artırımı çalışmaları
  • Yeşil üretim için tüm sistemlerin revizyonu

2008

  • İstanbul, Ankara, Antalya, İzmir, Bursa bölge müdürlükleri, Türkiye çapında 300’e yakın çalışanı, yurt çapında bayilik ve distribütörlük örgütü, ulaştığı 7000’e yakın noktada tüketiciye erişim
  • Dış pazarlara açılım

2009

  • Üretim tesislerinde ISO 9001: 2008 belge yenilemesi

2010

  • NATURENA grubunun pazara sunuluşu

2011

  • ABD’de dahil olmak üzere yurtdışı pazarlarına yenilerini eklenmesi ve ihracat yapılan ülke sayısının 13’e ulaşması

2012

  • İstanbul Sanayi Odası’nın her yıl düzenlediği İnovasyon Ödülleri’nde finale kalan ve ödül alan tek gıda firması olunması

2013

  • İhracat yapılan ülke sayısının 15’e ulaşması
  • Dünyada ilk ve tek olan Burgu ve Sürmeli ürünlerinin pazara sunuluşu

2014

  • Turquaility Marka Destek Programı’na katılım
  • Muratbey’in "Tanınmış Marka" unvanını alması
  • Başta AB ülkeleri, ABD, Rusya, Kuveyt, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, Fas, olmak üzere 60’a yakın ülkede Muratbey marka tescilinin alınması
  • Burgu’nun tasarımı 60 civarındaki ülkede tescillenmesi ve patent alımı
  • Anadolu’nun ilk 500 şirketi araştırmasında da ihracatını en çok arttıran şirketler arasında dördüncülük ödülü

2015

  • Uşak Sportif Basketbol Takımı’na isim sponsoru ve ana sponsor olma

2016

  • Muratbey Topi’nin yenilikçi ürünler ailesine katılması
  • Global belgelendirme kuruluşlarından ICERTIAS’ın 100 kategoride gerçekleştirdiği ve hane halkının değerlendirmeleri ile belirlenen ‘kalite’ araştırmasında taze kaşar kategorisinde QUDAL madalyası alınması
  • ABD’de düzenlenen ‘Expo West 2016 California Gıda Fuarı’nda Muratbey Burgu, Muratbey Topi ve Muratbey Sürmeli peynir çeşitleriyle uluslararası tanıtım

2017

  • En iyi müşteri deneyimini yaşatan markaların ödüllendirildiği A.L.F.A (Actionable, Leader, Fast, Ambitious) Awards’ta, süt ve süt ürünleri kategorisinde müşteri deneyimini en iyi yöneten marka ödülü
  • FikriMühim’in MediaCat Dergisi için yaptığı araştırma ile Türk tüketicisinin mutfak alışverişlerinde vazgeçilmez ilk 3 markası arasında yer alması
  • Üretim Teknolojileri Ar-Ge Merkezi için Sanayi Bakanlığı’ndan onay alınması
  • Türkiye’den Avrupa Birliği’ne (AB) süt ve süt ürünleri ihracatı yapmak için Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından onay alınması

2018

  • 12. kez düzenlenen ve süt ürünleri endüstrisindeki en başarılı ürünlerin değerlendirildiği “Dünya Süt Ürünleri İnovasyon Ödülleri 2018”de birincilik ödülü; Muratbey’in buluşu olan Burgu peyniri ‘ne  “En iyi Peynir” ödülü
  • ICERTIAS'ın 100 kategoride gerçekleştirdiği kalite araştırmasında tüketicilerin onayladığı lezzet olarak, aynı kategoride ikinci kez birincilik ödülü .  Muratbey-Türkiye'nin 1 numaralı taze kaşar peyniri ünvanı alınması
  • AB’ye ihracat atağı;Türkiye’den Avrupa’ya süt ve süt ürünleri ihracatı yasağının kaldırılmasıyla ihracat yapabilme onayı ve  ardından Avrupa Birliği ülkelerine gönderimin başlaması ile  Türk peynirleri 16 yıl sonra Muratbey ile Avrupa sofralarında . Avrupa’ya ülkemizden peynir ihracatı gerçekleştiren tek firma olma gururu
  • ABD’nin en büyük gıda fuarı Summer Fancy Show’da, ABD New Orleans’da düzenlenen Uluslararası Gıda İşleme ve Paketleme Fuarı’nda (IDDBA), Dubai Gulfood 2018’de  ve dünyanın en önemli gıda fuarları arasında bulunan Paris-SIAL Global Gıda Fuarı’nda eşsiz ve inovatif ürünler ile Türkiye’nin başarı ile temsil edilmesi
  • Tüketici dostu kişi ve kuruluşların çalışmaları göz önünde bulundurularak belirlenen Avrasya Kalite Ödülleri 2018’de, süt ve süt ürünleri kategorisinde En İyi Peynir Markası ödülü alınması
  • Süt ve süt ürünleri sektörüne katkı sağlamak, süt üreticilerini desteklemek, kadınların süt üretimindeki varlığını kuvvetlendirmek ve kadının ekonomik açıdan güçlenmesini sağlamak adına “Peynire Değer Katan Kadınlar” projesinin hayata geçişi.
  • Gıda Ar-Ge Merkezi ve Teknoloji Geliştirme Ar-Ge Merkezi’nde yürütülen  10’a yakın projeden ikisi ile TÜBİTAK başvurusu
  • Türkiye’nin inovasyon liderlerinin seçildiği İnovaLİG 2018 ödüllerinde Burgu peynir yarı finalde !

2019

  • Dünyanın en prestijli ödüllerinden "Customers' Friend – Because It’s You We Care About (Tüketici Dostu Marka - Çünkü Biz Size Değer Veriyoruz)” Ödülü’nün alınması. İsviçre merkezli ICERTIAS'ın verdiği uluslararası ‘‘Customers' Friend (Tüketici Dostu)” madalyasının yanı sıra Üstün Mükemmellik statüsüyle de onurlandırılma.

  • “Çocuğa Değer Katanlar Ödülleri”nde yılın “Çocuğa Değer Katan Gıda Üretim İşletmesi “ kategorisinde altın madalya

  • BoomSonar & Marketing Türkiye iş birliği ve Deloitte uzmanlığıyla gerçekleştirilen Social Media Awards Turkey ödüllerinde yıl boyunca gösterilen sosyal medya performansıyla ‘‘Süt Ürünleri’’ kategorisinde birincilik ödülü, altın madalya

  • Dünyanın D vitamini ile zenginleştirilmiş ilk hayvancıklar şekilli peynirleri -Muratbey Misto lansmanı

  • Mükemmel D vitamini kaynağı Muratbey Plus serisi peynirlerin lansmanı

  • Yıldız Teknik Üniversitesi Yıldız Teknopark işbirliği ile geliştirilen Misto Game mobil uygulaması ile  çocuklardaki görsel zeka, doğa zekası, matematiksel zeka ve kinestetik zeka gelişimine katkı sağlama

  • Sektöre katkı sağlamak, kadın üreticileri desteklemek ve kadının ekonomik açıdan güçlenmesini sağlamak adına yürütülen “Peynire Değer Katan Kadınlar” projesi kapsamında üretici kadınlara yönelik eğitimler ile sosyal sorumluluk projesinin sürdürülmesi

  • Okuyan Çocuklar, Güçlü Yarınlar” çalışan gönüllülüğü projesiyle ihtiyacı olan 11 köy okuluna kitap ve akıl oyunları setleri ulaştırılması

  • ABD’de düzenlenen ECRM Organizasyonunda süt ürünleri kategorisinde dünya çapında 16 firma arasında tek Türk markası olarak Türkiye’nin başarıyla temsil edilmesi.

  • Muratbey’in icadı Burgu peynirin dünyada yaklaşık 60 ülkenin ardından ABD’de de tescillenmesi.

  • Dünyanın en önemli gıda fuarlarından biri olan Almanya- Anuga Gıda ve İçecek Fuarına katılım ve inovatif D vitamini ile zenginleştirilmiş peynirlerin dünya tanıtımına devam edilmesi.

  • ABD’nin New York kentinde düzenlenen Summer Fancy Food Show’da ve ABD New Orleans’da düzenlenen International Dairy Deli Bakery Fuarı’nda (IDDBA), Türkiye’nin yerli ve milli markası olarak, peynirlerimizin ve Türkiye’nin başarı ile temsil edilmesi.

  • İtalya’nın Milano şehrinde düzenlenen “TuttoFood Fuarı”na katılım sağlanması. Lezzetli ve inovatif peynirlerin dünyanın önde gelen sektör temsilcilerine tanıtılarak, önemli iş bağlantıları kurma başarısı.

  • Dünyanın en büyük gıda fuarları arasında bulunan Dubai Gulfood Fuarı’na katılım sağlanarak, globalleşme stratejisi kapsamında önemli pazarlardan Ortadoğu’da inovatif ürünlerle yer alma

  • D vitamini eksikliği üzerine bilinçlendirme çalışmalarına hız verilmesi. 41. Pediatri Günleri’ne katılım ve ardından İstanbul Aydın Üniversitesi Gıda Teknolojisi, Gıda Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Beslenme ve Diyetetik Bölümü öğrenci ve öğretim üyeleri başta olmak üzere üniversite camiası ile bir araya gelinerek, D vitamini semineri gerçekleştirilmesi.

  • Ulusal Sütçülük Kongresi Poster Sunum Programı’nda D vitaminli ürünler ile üçüncülük ödülü